 |
περ. 445 - 385 π.χ. |
*Όποιος είναι
κατασκευαστής δοράτων ή πωλητής ασπίδων, για να πουλάει
ευκολότερα, επιθυμεί πόλεμο* . (Αριστοφάνης από Αθήνα) .
*Όποιος αγαπάει εμφύλιο
πόλεμο , δεν έχει πατρίδα* .
(Αριστοφάνης) .

 |
6os
αι. π.χ. |
*Πολλές φορές το να
πείσεις κάποιον είναι αποτελεσματικότερο απ' το να
μεταχειριστείς βία* .
(Αίσωπος από
Φρυγία) .
*Ο
καλός τρόπος είναι ισχυρότερος από
τη βία* .
(Αίσωπος) .

 |
496 - 406
π.χ. |
*ΕΝΤΑΥΘΑ ΜΕΝΤΟΙ ΠΑΝΤΑ Τ΄ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΝΟΣΕΙ , ΚΑΚΟΙΣ ΟΤΑΝ ΘΕΛΩΣΙ ΙΑΣΘΑΙ ΚΑΚΑ* . Τίποτα στους
ανθρώπους δεν πάει καλά, όταν θέλουν να γιατρέψουν τα κακά
χρησιμοποιώντας το κακό .
(Σοφοκλής από Αθήνα) .
*ΕΝΟΣ
ΚΑΚΟΥ ΜΥΡΙΑ ΕΠΟΝΤΑΙ* , ένα κακό το
ακολουθούν πολλά κακά .

 |
περ. 480 -
406 π.χ |
*Δεν τη
θέλει ο Θεός τη
βία , την αρπαγή κατακρίνει και τον
πλούτο τον άδικο
. Ο ουρανός και η γη είναι για όλους. Μόνο ό,τι μας
ανήκει να έχουμε . Τα ξένα όχι
. Όχι με τη βία* .
(Ευριπίδης
από Σαλαμίνα
- Ελένη)

 |
περ. 540 -
περ. 475 π.χ. |
*Πρέπει
να γνωρίζουμε ότι ο πόλεμος είναι
παγκόσμιο φαινόμενο και ότι η
φιλονικία είναι
δικαιοσύνη : όλα
γεννιούνται και πηγάζουν
αναγκαστικά από τη φιλονικία* . (Ηράκλειτος από
Έφεσο ΑΠ 80) .

*Ο πόλεμος είναι πατέρας και
κυβερνήτης των πάντων . Αυτός άλλους τους αναδεικνύει Θεούς και
άλλους ανθρώπους , άλλους τους κάνει δούλους και άλλους
ελεύθερους* .
(Ηράκλειτος ΑΠ 53) .
*Από τα ενάντια ,
αυτό που οδηγεί στη γένεση (δηλαδή στη
δημιουργία) λέγεται πόλεμος και έρις (φιλονικία)
και αυτό που οδηγεί στη μετατροπή σε φωτιά (στην
εξέλιξη ή πρόοδος) λέγεται συμφωνία και
ειρήνη* .
(Ηράκλειτος) .
*Και
ο κυκεώνας διαλύεται όταν κινείται*
. Δηλαδή ο Κυκεών (ιζηματούχο
ποτό της αρχαιότητας αποτελούμενο από λευκό κριθάλευρο , κρασί ,
μέλι , μέντα , τριμμένο κατσικίσιο τυρί , ονομάστηκε κυκεών από το
*κυκάν* ανακινώ , δονώ)
γίνεται ομοιόμορφο από την ανατάραξη (εδώ με τον πόλεμο) για να
ανακατευτούν τα στοιχεία του (δηλαδή οι άνθρωποι και οι ιδέες
τους) .
(Ηράκλειτος , Ο Λόγος
και το Εν (125)) .
Υ.Γ.: Εξού και η ρήση
*έπεσα σε κυκεώνα* δηλαδή έπεσα σε μεγάλη ταραχή ή σε μεγάλο
μπλέξιμο (λαβύρινθο) .
*Αγαπάει η φύση τα
αντίθετα και με αυτά όχι με τα όμοια δημιουργεί συμφωνία ,
έτσι γίνεται και ενώνει λ.χ. το αρσενικό με το θηλυκό και
πραγματώνει την πρώτη ομόνοια με την ένωση των αντιθέτων και όχι
των όμοιων...... (αρχή δυϊσμού - διαφορετικότητας)* .
(Ηράκλειτος) .

 |
384 - 322 π.χ. |
*Πρέπει
να
σπουδάζουμε την τέχνη του
πολέμου και πρέπει να
προπαρασκευαζόμαστε
για αυτόν , όχι για να
υποδουλώσουμε αλλά για να μην
υποδουλωθούμε* . (Αριστοτέλης
από Στάγειρα) .
*Όπου υπάρχει άμιλλα, εκεί υπάρχει η νίκη* .
(Αριστοτέλης)
.
*Ο
στόχος του πολέμου είναι η ειρήνη* .
(Αριστοτέλης)
.
Δηλαδή ο
αναπόφευκτος πόλεμος πρέπει να καταλήγει στην εδραίωση της
ειρήνης .

 |
336 - 264
π.χ.
|
*Φιλονικία είναι επιθυμία για
επικράτηση* .
(Ζήνων ο Στωικός
από Κιτίο Κύπρου)

 |
6ος αιω
π.χ. |
*ΠΕΙΣΑΣ ΛΑΒΕ , ΜΗ ΒΙΑΣΑΜΕΝΟΣ* .
Δηλαδή , να παίρνεις όταν έχεις πείσει τον άλλο , όχι με την βία
.
(Βίας από Πριήνη) .
Υ.Γ.:*Η
επιδίωξη της νίκης είναι βλακώδης ασχολία. Όχι να νικήσεις, αλλά
να πείθεις, αυτό είναι άξιο τη δόξας* .
(Β. Ουγκώ) .
Υ.Γ.2: *Η
βία επιβάλλει, δεν πείθει* .
(Ε. Ρόζος)
.
Υ.Γ.3: *Πάντα
προσπάθησε να πείθεις παρά να εξαναγκάζεις. Εκείνοι τους οποίους
έπεισες θα γίνουν φίλοι σου, εκείνοι
τους οποίους εξανάγκασες θα γίνουν εχθροί σου*
. (Συριακή ρήση)
.

 |
470 ή 460 - περ. 370 π.χ. |
*Ο λόγος (πειθώ)
γίνεται πολλές φορές πιο πειστικός από το χρυσάφι* .
(Δημόκριτος
από Άβδηρα) .
>>συνέχεια
στην σελίδα περί πολέμων (2)>>