Μετρον Αριστον.gr

 
 
 
 

 

 

 

 

 

Επικοινωνία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να έχουμε  (5η Προτροπή)  

            Blog metron ariston.gr

ηθική.

 

Αγορά Χρηστικού Οδηγού Επιβίωσης Σκλάβου (Χοές).

 

Αγορά Αποκωδικοποίησης Ταυτότητας Ανθρώπινης Κοινωνίας (ΑΤΑΚ)

 

Η γαλουχία του Περιπατητή δωρεάν σε ebook EPUB, MOBI, PDF, ppsx, YouTube

 

Οι 12 Προτροπές σε PDF

 

1. Ανάγκη pdf 4. Τάξη Πραγμάτων 7. Ευτυχία pdf 10. Δίκαιος pdf
2. Μέτρο  pdf 5. Ηθική     pdf 8.Πιστεύω δυνατά pdf 11.Καλός Πολίτης pdf
3. Σπεύδω Βραδέως 6. Συγχώρεση pdf 9. Αυτοκυρίαρχος  pdf 12. Κέντρο Αγάπης pdf

 

Ο Εξάντας Ελλήνων σε PDF

 

Αμάθεια  pdf Αποδείξεις κ.α. pdf Ατυχία  pdf Αχαριστία pdf
Βοήθεια  pdf Γονέων, τέκνων Δικαιοσύνη  pdf Δίκαιο  pdf
Εγωισμός pdf Ευγένεια pdf Θεός  pdf Ισχύς  pdf
Ιστορία  pdf Κακία  pdf Κατηγόρων pdf Κυβερνώντες
Μάθηση  pdf Ντροπή pdf Οικογένεια  pdf Οκνηρία  pdf
Οργάνωση Παράδειγμα pdf Πεπρωμένο pdf Πολέμων
Πορείας pdf Συναίσθημα, Ψυχή Τύπος pdf Υγεία pdf
Φόβος  pdf Φιλοδοξία  pdf Φλυαρία  pdf Φίλοι pdf
Χρήμα  pdf Ψεύδος pdf Τέλειος κριτής pps Προσευχές

 

Διότι :

 

Κρινόμαστε ηθικά για το σύνολο των πράξεων μας . Δεν *υπάρχει ηθική δούλων και ηθική κυρίων* (Νίτσε) . Η ηθική είναι μια και αδιαίρετη για όλους αυτό που διαφέρει είναι ο τρόπος που έχει ο κάθε άνθρωπος ή Λαός ή τάξη ώστε να την προσεγγίζει κάθε φορά . Συνεπώς η ηθική είναι ανηθικότητα και το αντίστροφο όταν τη μελετάμε στον χρόνο και στις κοινωνίες . Η γεωγραφική θέση των κοινωνιών και η ανάγκη για πίστη στο Ανώτερο Ένα είναι παράγοντες που επηρεάζουν την ηθική καθώς η εν΄λόγω έννοια είναι ρευστή σε αυτές . Δηλαδή πιο απλά, κάτι που σε μια κοινωνία χαρακτηρίζετε ανήθικο ή βάρβαρο σε άλλη χαρακτηρίζετε ηθικό και η ειδοποιός διαφορά έγκειται στην γνώση και μόνον που αυτές κατέχουν  . (Δείκτης) .

 

Λόγου χάρη το να επιστρέφουμε ότι μας δανείζετε νοείτε διαφορετικά σε μια φυλή του Αμαζονίου και διαφορετικά στην Αμερική . Επιπλέον διαφορετικά στην ίδια κοινωνία, νοείτε η επιστροφή του δανεικού σήμερα από ότι πριν πενήντα (50) χρόνια . Διαφορετικοί δρόμοι που φτάνουν στην ίδια ηθική τάξη . H ηθική διαπαιδαγώγηση των μαζών (ηθικοπλασία) έχει ανατεθεί τόσο κατά το παρελθόν το παρόν και το μέλλον στις θρησκείες . Το δικαίωμα αυτό, ανατέθηκε και θα ανατίθεται από τους Κυβερνήτες σε αυτές με σκοπό, την καλύτερη διοίκηση και εκμετάλλευση των κοινωνιών. (Δείκτης) .

 

Άρα η ηθική είναι ρευστή καθώς η αρχή: *ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ ΠΑΝΤΑ ΧΩΡΕΙ ΟΥΔΕΝ ΜΕΝΕΙ* του Ηράκλειτου κυριαρχεί πλήρως σε αυτή, ενώ αυτή που παραμένει σταθερή είναι η Τάξη ηθικής  .

 

Αυτή η μοναδική σταθερή, δηλαδή η Τάξη ηθικής ορίζεται από τις Συμπαντικές Αρετές και μόνο αυτές οι αρετές ορίζουν Ηθική Τάξη στις κατά τόπους θρησκείες.

 

Καλό είναι η ζωή μας να διακρίνεται για την ταπεινότητα και την κοσμιότητά της . (Δείκτης) .

 

Ανήθικο να δίνουμε δίκαιο στο άδικο . (Δείκτης) .

 

Ανήθικη είναι η σπορά ψεύτικης προσδοκίας . (Δείκτης) .

 

Ανήθικο είναι η άλογη εκμετάλευση ενός εθελοντή . (Δείκτης) .

 

                

 

Ο ηθικός άνθρωπος είναι συνήθως αθόρυβος . (Δείκτης) .

 

Είναι γνώρισμα χαλαρής ηθικής και αδύναμου χαρακτήρα το να συνάπτουμε σχέσεις με το ταίρι άλλου . (Δείκτης) .

 

Η τιμή τιμή δεν έχει και χαρά τον που την έχει (αξιοπρέπεια) . (Του Λαού) .

 

Να φροντίζεις να έχεις καθαρό κούτελο (αξιοπρέπεια) . (Του Λαού) .

 

*Να σέβεσαι τ' όνομά σου, γιατί θα μείνει μαζί σου περισσότερο καιρό απ' όσο ένα μεγάλο απόθεμα χρυσού* . (Τα Απόκρυφα, Εκκλησιαστικός 41:12) .

 

Ετυμολογία της λέξης Τιμή :

 

*Τιμή , απ΄το τίω της *τι (σανσκριτικά ki) , απ΄όπου τί-νω / τίνυμαι / τί-σις , ονομάζεται αρχικά η εκτίμηση και ο σεβασμός των ανθρώπων προς τους Θεούς , στη συνέχεια προς τους απεσταλμένους των  Θεών , τους Βασιλείς , ιερείς , ηγεμόνες και άλλους ποιμένες λαών . Στη συνέχεια η τιμή γίνεται αξίωμα , κυριαρχία , δικαίωμα εξουσία . *Τιμάς λέγομεν είναι τας αρχάς.* (Αριστοτέλης)....* . (Νίκος Βαρδιάμπασης Συγγραφέας - Ιατρός) .

 

Πρώτα πρέπει να τιμάς το σπίτι σου και μετά όλα τα άλλα . (Του Λαού) .

 

Προσοχή : Το καλό πρέπει να το κάνουμε  και καλώς . (Του Λαού) . Δηλαδή σύμφωνα με τους νόμους και τους τύπους .

 

Υ.Γ.: *Πρόσεχε και όταν κάνεις το καλό* . (Αίσωπος από Μ. Ασία) .

 

     

 

Άρα :

 

Δεν πρέπει να θίγουμε την  *ηθική τάξη πραγμάτων*. Αλλά να θέτω ηθικούς κανόνες και αξίες. Βάση ωφέλιμη για την συμβίωσή μου με ομοειδή πλάσματα του Σύμπαντος.

 

Υ.Γ.: Να πράττουμε *κατά το κρείττον*, δηλαδή κατά τον τρόπο που υπαγορεύει η ηθική .

 

Υ.Γ.2: *Άπιστος γίνεσαι μόνον τότε όταν για κάποιο λόγο σε απορρίπτουν το ταίρι σου ή οι Ιδέες σου* . (Δείκτης) .

 

 

Τι σημαίνει ηθικός ; Τίμιος σεμνός , ο που δεν παραβαίνει τους κανόνες της ηθικής . (Λεξικό Χάρη Σακελλαρίου) .

 

 

Κατά τη θρησκευτική άποψη :

 

 

*ΜΝΗΣΘΗΤΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΣΑΒΒΑΤΩΝ ΑΓΙΑΖΕΙΝ ΑΥΤΗΝ ΕΞ΄ ΗΜΕΡΑΣ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΕΙΝ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ. ΤΗ ΔΕ ΗΜΕΡΑ ΤΗ ΕΒΔΟΜΗ ΣΑΒΒΑΤΑ ΚΥΡΙΩ ΤΩ ΘΕΟ ΣΟΥ* . Δηλαδή να θυμάσαι την εβδόμη ημέρα της εβδομάδος να την αφιερώνεις στον Θεό σου .

 

*ΟΥ ΛΗΨΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ ΕΠΙ ΜΑΤΑΙΩ* . Δηλαδή να μην ορκίζεσαι στο όνομα του Θεού μάταια . Υ.Γ.: Στην Καινή Διαθήκη ακούμε το Χριστό να λέει: *Εγώ δε λέγω υμίν ΜΗ ΟΜΟΣΑΙ ΟΛΩΣ (…) έστω δε ο λόγος υμών ναι ναι, ού ού, το δε περισσόν τούτων εκ του πονηρού εστί* (*εγώ, όμως, σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου (…) να λέτε μόνο ναι ή όχι, καθετί πέρα απ’ αυτά προέρχεται από τον πονηρό*, Ματθ. 5, 33 – 37.

 

*ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΕΡΟΙ ΣΤΗΝ ΓΗ* . Δηλαδή να τιμάς τους γονείς σου για να έχεις την ευχή τους και για να προκόψεις στη ζωή σου .

  

*ΟΥ ΜΟΙΧΕΥΣΕΙΣ.

 

*ΟΥ ΚΛΕΨΕΙΣ* .

 

*ΟΥ ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΗΣΕΙΣ.....* . Δηλαδή μην πεις ψέματα με όρκο κατά του διπλανού σου .

 

*ΟΥΚ ΕΠΙΘΥΜΗΣΕΙΣ ΟΣΑ ΤΟ ΠΛΗΣΙΟΝ ΣΟΥ ΕΣΤΙ* . Δηλαδή να μην ζηλεύεις και να αρκείσαι σε αυτά που σου δίνονται .  

 

*ΟΥ ΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΑΥΤΩΝ ΕΙΔΩΛΟΝ , ΟΥΔΕΝ ΠΑΝΤΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑ...ΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΙΣ , ΟΥΔΕ ΜΗ ΛΑΤΡΕΥΣΕΙΣ ΑΥΤΟΙΣ . (Εντολές της Παλαιάς Διαθήκης) . Δηλαδή να μην προσκυνάς ούτε να λατρεύεις είδωλα για Θεό (Δημιουργό) .

 

Το Ευαγγέλιο μας αναφέρει πως οι άνθρωποι που λατρεύουν την κτίση και όχι τον κτίσαντα παραδίδονται σε αδόκιμο νου και πράττουν τα μη πρέποντα στην ηθική τάξη .

 

 

Δελφικά Παραγγέλματα :

 

*ΕΠΟΥ ΘΕΩ* . Να ακολουθούμε (τον) Θεό .

 

*ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ* . Να σεβόμαστε (τους) θεούς .

 

*ΦΟΝΟΥ ΑΠΕΧΟΥ* . Να μη φονεύουμε .

 

*ΕΣΤΙΑΝ ΤΙΜΑ* . Να τιμάμε το σπίτι μας .

 

*ΣΕΑΥΤΟΝ ΑΙΔΟΥ* . Να σεβόμαστε τον εαυτό μας .

 

*ΓΟΝΕΙΣ ΑΙΔΟΥ* : Να σεβόμαστε τους γονείς μας .

 

*ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΝ ΑΙΔΟΥ* . Να σεβόμαστε τους μεγαλύτερους .

 

*ΙΚΕΤΑΣ ΑΙΔΟΥ* . Να σεβόμαστε αυτούς που μας ικετεύουνε .

 

*ΟΡΚΩ ΜΗ ΧΡΩ* . Να μην ορκιζόμαστε (να είμαστε αξιόπιστοι χωρίς να ορκιζόμαστε σε Θεούς) .

 

*ΟΥΣ ΤΡΕΦΕΙΣ, ΑΓΑΠΑ* . Να αγαπάμε αυτούς που τρέφουμε (παιδιά μας και γενικά την οικογένειά μας) .

 

*ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ ΤΙΜΑ* . Να εκτιμούμε (τιμούμε) το καλό (ή τις ευεργεσίες) που μας δίδονται .

 

*ΑΓΑΘΟΥΣ ΤΙΜΑ* . Να τιμούμε τους αγαθούς (τις καλές πράξεις των άλλων) .

 

*ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ* . Να στεφανώνουμε τους προγόνους μας .

 

Υ.Γ.: *Πρέπει να πιστεύουμε ότι αναθέτομε αυτά τα τρόπαια στους προγόνους μας , όχι για τα θαυμάζουμε βλέποντα τα, αλλά για να μιμούμαστε τις αρετές τους* . (Δημοσθένης) .

 

*ΕΠΙ ΝΕΚΡΩ ΜΗ ΓΕΛΑ* . Να μην περιγελάμε (κοροϊδεύουμε) τους νεκρούς .

 

 

Κατά τη φιλοσοφική άποψη :

 

470 - 399 π.χ.

 

*Δεν πρέπει να βάζουμε σε ανώτερη μοίρα την πεζή ζωή (χωρίς ηθικές αξίες) , αλλά την έντιμη , ηθική , ανώτερη ζωή* . (Σωκράτης από Αθήνα) .

 

 

 

περ. 640 - 560 π.χ.

 

 

*ΜΗ ΨΕΥΔΟΥ , ΑΛΛ΄ΑΛΗΘΕΥΕ* . Μη λες ψέματα , αλλά την αλήθεια . (Σόλωνας από Αθήνα) . 

 

*Να τιμάς τους Θεούς και να σέβεσαι  τους γονείς* . (Σόλωνας) .

 

*ΜΗΔΕΝΙ ΣΥΜΦΟΡΑ ΟΝΕΙΔΙΣΕΙΣ ΚΟΙΝΗ ΓΑΡ Η ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΟΡΑΤΟ* . (Σόλωνας) . Κανενός τη συμφορά μη κοροϊδέψεις γιατί η  τύχη είναι κοινή και άγνωστο το μέλλον .

 

Υ.Γ.: *ΕΥΠΡΟΣΗΓΟΡΟΣ ΓΙΝΟΥ* . Να είμαστε  ευπροσήγοροι (παρηγορητικοί) . (Δελφικό Παράγγελμα)

 

 

 

 

6ος αιω π.χ.

 

 

*Μην ορκίζεστε στους Θεούς αλλά να φροντίζετε να είστε από μόνοι σας αξιόπιστοι* . (Πυθαγόρας από Σάμο) .

 

Υ.Γ.: Πίσω από ένα όρκο συχνά κρύβεται μια απάτη, γιατί συνήθως ορκίζονται με σκοπό να ξεγελάσουν. (Σ. Γκερμπερστέϊν) .

 

Υ.Γ.2: Έχε μπέσα . (Του Λαού) . Δηλαδή να τηρούμε τον λόγο μας .

 

Υ.Γ.3: Τα βόδια τα δένουν από τα κέρατα και τον άνθρωπο από τον Λόγο του . (Του Λαού) .

 

*Να τιμάτε τους μεγαλυτέρους , διότι εφόσον προηγούνται χρονικά είναι πιο αξιοσέβαστοι* . (Πυθαγόρας) .

 

*Να τιμάτε τους Θεούς περισσότερο από τους δαίμονες και τους ήρωες περισσότερο από τους ανθρώπους* . (Πυθαγόρας) .

 

Υ.Γ.: Εκείνος που πεθαίνει για την αλήθεια είναι άξιος μεγαλύτερων τιμών από ‘κείνον που πεθαίνει για την πατρίδα, γιατί ο ένας πεθαίνει για τη χώρα του, ενώ ο άλλος για όλον τον κόσμο . (Μ. Τουέιν) .

 

*Πρέπει στους Θεούς να απονέμονται περισσότερες τιμές από ότι στους ήρωες* . (Πυθαγόρας) .

*Το δίκαιο είναι κάτι το οποίο μπορούμε να ορκιζόμαστε* . (Πυθαγόρας) .

 

*Να διαλέγετε τον άριστο βίο* . (Πυθαγόρας) .

 

*Τους φίλους να μην τους κάνετε εχθρούς και τους εχθρούς να καταφέρνετε να τους κάνετε φίλους* . (Πυθαγόρας) .

 

 

 

περ. 640 - 546 π.χ.

 

 

*ΟΥ ΧΕΙΡΟΝ ΜΟΙΧΕΙΑΣ ΕΠΙΟΡΚΙΑ* . Δηλαδή η επιορκία (καταπάτηση όρκου) δεν είναι χειρότερη από τη μοιχεία . (Θαλής ο Μιλήσιος) .

 

>>συνέχεια στην επόμενη σελίδα περί ηθικής (2)>>

 

 

 

 

 


© copyright 2006-2020   Ελληνικές Υπηρεσίες  Ιντερνετ Ô

Η ζωή μας πρέπει να διακρίνεται για την ταπεινότητα και την κοσμιότητά της .
 
Δεν πρέπει να θίγουμε την  *ηθική τάξη πραγμάτων* .

 

Μερικοί άγραφοι νόμοι είναι πολύ πιο ισχυροί από τους γραφτούς .

ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥ ESHOPS

 Εμπορικό δίκτυο

Τουριστικό δίκτυο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Αυτή η σελίδα χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 2.0 Γενικό