Αγορά
Χρηστικού
Οδηγού
Επιβίωσης
Σκλάβου
(Χοές).
Αγορά
Αποκωδικοποίησης
Ταυτότητας
Ανθρώπινης
Κοινωνίας
(ΑΤΑΚ)
Η γαλουχία του
Περιπατητή δωρεάν σε
ebook EPUB,
MOBI, PDF,
ppsx,
YouTube
Οι
12 Προτροπές σε
PDF
Ο Εξάντας Ελλήνων
σε
PDF
Δελφικά παραγγέλματα:
*ΣΟΦΙΑΝ ΖΗΤΕΙ*
. Να αναζητούμε την σοφία ή
να είμαστε
φιλομαθείς
(φίλοι της σοφίας)
.
*ΜΑΝΘΑΝΩΝ ΜΗ ΚΑΜΝΕ*
. Να μην κουραζόμαστε να μαθαίνουμε .
*ΓΝΩΘΙ
ΜΑΘΩΝ* .
Να γνωρίζουμε
αφού μάθουμε (να αποκτάς γνώση , να
γνωρίζεις από τις εμπειρίες)
.
*ΣΟΦΟΙΣ ΧΡΩ*
. Να συναναστρεφόμαστε με σοφούς ή να χρησιμοποιούμε την σοφία
τους .
*ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΓΙΝΟΥ*
. Να γίνουμε φιλόσοφοι (ή αγαπάμε την σοφία) .
*ΣΑΥΤΟΝ
ΙΣΘΙ* .
Να γνωρίζουμε τον εαυτό μας (αυτογνωσία)
.
*ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ*
. Να γνωρίζουμε τον εαυτό μας (πρώτα) .
*ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΑΝΤΕΧΟΥ* . Να προσηλωνόμαστε
στην εκπαίδευσή μας και να υπομένουμε
τις δυσκολίες της
.
*ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΝ
ΑΣΚΕΙ* . Να
χρησιμοποιούμε τη φιλοσοφία . (Παράγγελμα του Πιττακού) .
Να διδάσκουμε με
αγάπη .
(Δείκτης) .
Η γνώση ξεπερνά το φόβο
. (Δείκτης) .
Η πείνα απεχθάνεται την
φιλοσοφία . (Δείκτης) .
Φιλοσοφούμε δυσκολότερα
όταν πεινάμε . (Δείκτης) .
Οι
φιλόσοφοι δεν επιθυμούν να
κυβερνήσουν . (Δείκτης) .
Ακόμα και αν ραπιζόμαστε να διδάσκουμε αγάπη . (Δείκτης) .
Να
μη λησμονούμε ότι η αγάπη διδάσκει και διδάσκεται . (Δείκτης) .
Ο φιλόσοφος απαντά στα
ερωτήματα Τί και Γιατί ο επιστήμονας στα Πότε και Πως .
(Δείκτης) .
Το να αποκτώ γνώσεις και
εμπειρίες με βοηθούν στο να έχω κρίση και άρα στην διάκριση .
(Δείκτης) .
Στους πνευματικούς δεν
υπάρχει η ζηλοφθονία αλλά η ευγενής
άμιλλα . Υπάρχει όμως η μοναχικότητα .
(Δείκτης) .
Ευτυχώς που μόνο η ζήλια
του πνεύματος συναντά τους φιλοσόφους . (Δείκτης) .
Πρακτική φιλοσοφία: το φιλοσοφικό ρεύμα που θέτει τα φιλοσοφικά
ιδεολογήματα στην πράξη. (Δείκτης) .
Είναι απαράδεκτο να διδάσκεις στα παιδιά σου την απαξίωση αυτού
που τα συντηρεί ή τα προστατεύει . (Δείκτης) .
Πρακτικός φιλόσοφος: ο φιλόσοφος που ελέγχει την αξία των
φιλοσοφημάτων στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και πιστοποιεί
την πρακτική τους αξία. (Δείκτης) .
Ο
μόνος ασφαλής δρόμος μάθησης είναι της αγάπης και της υπομονής .
(Δείκτης) .
Να νουθετούμε με αγάπη .
(Δείκτης) .
Φιλοσοφία : η
ποίηση της Σοφίας .
(Δείκτης) .
Η
φιλοσοφία δεν έχει τέλος
αλλά ούτε και αρχή .
(Δείκτης) .
Πας μη φιλόσοφος ,
δούλος επίκτητων προσδοκιών .
(Δείκτης) .
Η
αρχαία φιλοσοφία είναι όπως το παλαιό κρασί . Όσο παλιώνει τόσο
πιο πολύτιμη γίνεται .
(Δείκτης)
.
Καλό είναι να μαθαίνουμε
από τα λάθη μας, καλύτερο όμως είναι, να μαθαίνουμε από τα λάθη
των άλλων . (Δείκτης) .
Υπάρχουν φιλόσοφοι δίχως
νου, όπως και δικαστές δίχως διάκριση . (Δείκτης) .
Χρησιμότεροι των
φιλοσόφων οι πρακτικοί (φιλόσοφοι) γιατί γίνονται ταγοί του θεού
στην κοινωνία των πλασμάτων . (Δείκτης) .
Ο φιλόσοφος δε μιλά στον
άνθρωπο ως λογοτέχνης ή ως ψυχολόγος αλλά ως το αμόνι που δίδει
τη μορφή στην ψυχή του΄ από Συμπαντική Ανάγκη . Δηλαδή ο
Άνθρωπος για να Τελειωθεί χρειάζεται τη βακτηρία του φιλοσόφου .
Εξάλλου αυτή είναι η κυρίαρχος. Ποιά; η Συμπαντική που κυριαρχεί
των άλλων Αναγκών . (Δείκτης) .
Η φιλοσοφία
από την πράξη είναι σαν την μέρα με την νύκτα , το σωστό
όμως θα ήταν να περπατάμε και τη νύκτα με φως δηλαδή να
προσπαθούμε την πράξη να την φωτίζουμε με σοφία
. (Δείκτης)
.
Υ.Γ.:
*Η
φιλοσοφία διδάσκει την πράξη, όχι το λόγο*
. (Σενέκας) .
Υ.Γ.2: *Φιλοσοφία: ένα καρύκευμα,
χωρίς το οποίο όλα τα φαγητά φαίνονται άνοστα, άλλα το ίδιο, από
μόνο του, δεν τρώγεται*
. (Ζ. Ρενάν)
.
Φιλοσοφία,
θεωρία που αντέχει στο
χρόνο
. (Δείκτης) .
Y.Γ
.: Η φιλοσοφία είναι η
τέχνη της ζωής
. (Αγνώστου)
.
Οι φιλόσοφοι που
ξεχάστηκαν αυτά που είπαν είναι αμπελοφιλόσοφοι . (Δείκτης) .
Δεν υπάρχουν
πνευματικά δικαιώματα μεταξύ των ανθρώπων ειδάλλως ο
Θεός θάπρεπε να ζητήσει τα δικά του δικαιώματα . Ο καθένας
μας , έχει το δικαίωμα στην πνευματικότητα και την γνώση .
(Δείκτης) .
Ο φιλόσοφος που
κατορθώνει να παράγει ιδέες δίχως την μαγεία της
απομόνωσης ή την εγκατάλειψη της
ατυχούς οικογένειάς του είναι σημαντικός διότι έχει μπορέσει
να εξασκήσει την ζωοποιό
αυτοκυριαρχία . (Δείκτης) .
Τυχερή είναι η
οικογένεια του φιλοσόφου που
αποφάσισε να την εγκαταλείψει γιατί το φορτίο του θα ήταν
δυσβάστακτο. (Δείκτης) .
Η
αφιλάνθρωπη γνώση μητέρα της
σκλαβιάς . Η άμετρη μητέρα του
θανάτου ενώ η άθεη (γνώση) μητέρα
ελεύθερου ανθρώπου . (Δείκτης) .
Μαθαίνουμε ακόμα κι αν
δεν διαβάζουμε . (Δείκτης) .
Η ζωή είναι μάθηση και
εμπειρία . (Δείκτης) .
Τα πάντα
διδάσκουν ακόμα και τα μερμήγκια
. (Δείκτης)
.
Υ.Γ.: *Κανένας
δεν διδάσκει καλύτερα από το μερμήγκι,
που δε λέει τίποτα* . (Μπ.
Φράνκλιν) .
Y.Γ.2:
Η πρόοδος της τεχνολογίας επέτρεψε
σε επιστήμονες να ηχογραφήσουν τις *συνομιλίες*
μυρμηγκιών. Με τη χρήση μικροφώνου-μινιατούρας και κατάλληλων
ηχείων, τα οποία μπορούν να εισέλθουν στις φωλιές τους, οι
ειδικοί ανακάλυψαν πως οι *βασίλισσες*
έχουν τη δυνατότητα να δίνουν ηχητικές εντολές στις
*εργάτριες*.
Τα μυρμήγκια δημιουργούν ήχους τρίβοντας τις
κεραίες τους, ωστόσο ποτέ στο παρελθόν δεν είχε διαπιστωθεί ότι
έχουν και ηχητικό κώδικα επικοινωνίας. Οι
έκπληκτοι επιστήμονες που πέτυχαν την πρώτη ηχογράφηση των
«συνομιλιών» ανακάλυψαν επίσης ότι άλλα έντομα μιμούνται τα
μυρμήγκια, με απώτερο σκοπό να τα κάνουν σκλάβους τους.
(Πηγή zougla.gr 6/2/09) .
Η
μάθηση είναι ανηφόρα που την ανεβαίνεις με κόπο και ιδρώτα ενώ η
αμάθεια κατηφόρα που την κατεβαίνεις ακοπίαστα και
χαμογελαστά.....Γεγονός είναι , ότι η μάθηση και η αμάθεια είναι
ο ίδιος δρόμος με διαφορετική πορεία και διαφορά ύψους .
(Δείκτης)
.
Η μάθηση σε ανεβάζει η αμάθεια σε
κατεβάζει....(Δείκτης)
.
Υ.Γ.:
Συνέχισε να μαθαίνεις γιατί η γνώση είναι το
κλειδί της δύναμης
. (Πολωνική παροιμία) .
Η φιλοσοφία
χρειάζεται
*ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ* και χρόνο
. (Δείκτης) .
Υ.Γ.: *Όταν
μάθεις να ξοδεύεις λιγότερα απ’ όσα κερδίζεις, έχεις βρει το
κλειδί της φιλοσοφίας* .
(Μπ. Φράνκλιν) .
Η φιλοσοφία μαζί
με την
ανάγκη
των ανθρώπων για πίστη
(αναζήτηση του Θείου) γέννησαν την θρησκεία . (Δείκτης)
.
Ο παράλογος είναι είδος
φιλοσόφου .
(Δείκτης) .
Γνώση δεν σημαίνει
μόρφωση και το αντίθετο.....(Δείκτης)
.
Οι μεγαλύτεροι
φιλόσοφοι είναι οι απλοί άνθρωποι . (Δείκτης) .
Η
φιλοσοφία μελετά τα *φυσικά φαινόμενα* του ανθρωπίνου
πνεύματος . (Δείκτης) .
Για τον
διεφθαρμένο φιλοσοφικό Νου , τον επιρρεπή στην ηδονή , ο βιασμός
είναι αφροδισιακός….Ο διεφθαρμένος φιλοσοφικός Νους είναι
επικίνδυνος , διότι είναι αυτός που οδηγεί τις μάζες στην
διαφθορά και την κατάπτωση . Η ιστορία διδάσκει ότι από αυτόν
τον διεφθαρμένο φιλοσοφικό νου δεν ξέφυγε και η Αρχαία Ελληνική
φιλοσοφία με φιλόσοφους ευτυχώς λίγους να εξυμνούν την ηδονή και
να μακαρίζουν την ηδονολατρεία….(Δείκτης)
.
Η
σοφία κατακτάται αργά μετά από κόπο .
(Δείκτης) .
Δάσκαλος που
δεν μπορεί να διδάξει (μεταφέρει γνώση) δεν είναι δάσκαλος
.
(Δείκτης) .
Η
δυσκολία
είναι ο καλύτερος δάσκαλος για τους νέους .
(Δείκτης) .
Η
συμμετοχή στην κοινωνία των πολιτών είναι ο σοφότερος δάσκαλος
για τον πολίτη .
(Δείκτης) .
Η Επανάληψη μητέρα
της Μάθησης......(Αρχαίο
γνωμικό) .
Ερευνώντας μαθαίνεις......(Δείκτης)
.
ΔΙΔΑΚΤΟΝ ΤΟ ΑΠΕΥΚΤΕΟΝ .
Διδάσκεται αυτό που πρέπει να αποφεύγεις .
(Δείκτης) .
Υ.Γ.: *Μάθε
ν' αποφεύγεις* . (Μπ.
Γκρασιάν) .
Η γνώση
είναι σπόρος που πρέπει να δίδεται στους ανθρώπους για το δάσος
της σοφίας .
(Δείκτης) .
*Φώτισε!
και οι άνθρωποι μόνοι θα βρουν το δρόμο*.
Σύνθημα εκδοτικού Οίκου .
*Δεν
αρκεί ν' αποκτήσεις γνώσεις, πρέπει και να βρεις τον σωστό τρόπο
να τις εφαρμόζεις* .
(Γκαίτε)
.
*Χωρίς
Ελληνομάθεια δεν υπάρχει παιδεία*
.
(ΤΟΛΣΤΟΙ)
.
|
περ. 640 - 546 π.χ. |
*ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ*
.
Δηλαδή γνώρισε τον εαυτό σου .
(Θαλής ο Μιλήσιος)
.
*Να επιζητάς τη
σοφία (γνώση)*
. (Θαλής ο Μιλήσιος)
.
*Το δυσκολότερο είναι να γνωρίσεις τον εαυτό σου*
.
(Θαλής ο Μιλήσιος)
.
Y.Γ.
:*Ο άνθρωπος είναι πάντα κάτι παραπάνω από αυτόν που γνωρίζει* .
(Γερμανού φιλοσόφου φιλοσόφημα) . Δηλαδή η αυτογνωσία είναι
αδύνατη....
*Το σοφότερο είναι
ο
χρόνος
διότι ανακαλύπτει τα πάντα* .
(Θαλής ο Μιλήσιος) .
*Το ταχύτερο είναι
ο νους διότι τρέχει παντού* . (Θαλής ο
Μιλήσιος)
.
*Να
αγαπάς τη μόρφωση, τη σωφροσύνη, τη
φρονιμάδα, την αλήθεια, την
πίστη, την
εμπειρία, την επιδεξιότητα, την
συνεργασία, την επιμέλεια,
την οικονομία, την τέχνη, την
ευσέβεια* . (Θαλής ο Μιλήσιος) .
*ΔΙΔΑΚΤΟΝ Η ΑΡΕΤΗ* . Η αρετή διδάσκεται .
|
περ. 640 - 560
π.χ. |
*ΓΗΡΑΣΚΩ Δ΄ΑΕΙ
ΠΟΛΛΑ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ* , δηλαδή προχωρώ σε ηλικία , πάντα ,
μαθαίνοντας νέα πράγματα ή όσο γερνώ μαθαίνω.
(Σόλωνας
από Αθήνα)
.
|
περ. 400 - 325 π.χ. |
*Το κέρδος από τη
φιλοσοφία είναι να είσαι έτοιμος να αντιμετωπίζεις οτιδήποτε σου
τύχει*
. (Διογένης από
Σινώπη)
.
*Η γνώση υπερβαίνει οτιδήποτε κακό
κατασκευάζει η γλώσσα* .
(Διογένης)
.
*Η μόρφωση για τους
νέους είναι
σύνεση , για τους μεγάλους παρηγοριά , για τους φτωχούς πλούτος
και για τους
πλούσιους στολίδι* . (Διογένης)
.
*Η παιδεία είναι το
μπαστούνι της ζωής* . (Διογένης)
.
Υ.Γ.: *Είναι
σαν να μη ζουν όσοι δεν γεύτηκαν σοφία* .
(Χαιρήμ) .
|
384 - 322 π.χ. |
*ΠΑΝΤΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΕΙΔΕΝΑΙ
ΟΡΕΓΟΝΤΑΙ ΦΥΣΕΙ* . Όλοι οι άνθρωποι από την φύση
τους διψούν για γνώση .
(Αριστοτέλης
από Στάγειρα , Μετά
τα φυσικά Α΄ 980α) .
*Μόνο με κόπο μπορείς να μάθεις* .
(Αριστοτέλης)
.
*Η
αυτογνωσία είναι αρχή της ανθρώπινης σοφίας* .
(Αριστοτέλης)
.
*Η
φιλοσοφία είναι η Επιστήμη της Αλήθειας*
.
(Αριστοτέλης)
.
*Όλοι
οι άνθρωποι εκ φύσεως αγαπούν την γνώση* . (Αριστοτέλης) .
*Η μόρφωση είναι το
καλύτερο εφόδιο για τα γηρατειά* .
(Αριστοτέλης)
.
*Η
παιδεία κι η αρετή οδηγούν τον
άνθρωπο σε ζωή τίμια*
. (Αριστοτέλης)
.
*Η μόρφωση είναι
στολίδι στην
ευτυχία
και καταφύγιο στη
δυστυχία*
. (Αριστοτέλης)
.
*Κάθε διδασκαλία και κάθε διανοητική μάθηση ξεκινά από τη γνώση
που προϋπάρχει* .
(Αριστοτέλης)
.
*Για τη
μόρφωση χρειάζονται τρία πράγματα: έμφυτη ικανότητα
(φύση), μελέτη
(μάθηση), εξάσκηση (άσκηση)*
. (Αριστοτέλης)
.
*Οι ρίζες της
μόρφωσης είναι πικρές ο καρπός είναι γλυκός*
. (Αριστοτέλης)
.
*Οι σοφοί δεν
πρέπει να είναι απαθείς αλλά μετριοπαθείς*
.
(Αριστοτέλης) .
*Εκείνος
που μέλλει να καθιερώσει την παιδεία και περιμένει
απ' αυτήν να κάνει σπουδαία την
πολιτεία, θα ενεργήσει άστοχα αν
πασχίσει να το επιτύχει με άλλα μέσα εκτός του καλού τρόπου της
φιλοσοφίας και τους Νόμους*
.
(Αριστοτέλης)
.
Όταν ρωτήθηκε ο Αριστοτέλης πώς
θα είχαν επίδοση οι μαθητές , είπε: σαν
τρέχουν να φτάσουν αυτούς που προχωρούν μπροστά και δεν
περιμένουν αυτούς που μένουν πίσω .
|
342 - 271 π.χ. |
*Χωρίς γνώση της φύσης δε μπορούμε
να απολαύσουμε ακέραιες τις ηδονές* .
(Επίκουρος από Σάμο) .
*Ο σοφός τα πραγματικά μεγάλα και
σημαντικά ο λογισμός του τα έχει διευθετήσει , τα διευθετεί και
πάντα θα τα διευθετεί όσο ζει* .
(Επίκουρος)
.
*Δεν πρέπει να προσποιείται κανείς
ότι φιλοσοφεί αλλά πραγματικά να φιλοσοφεί γιατί δεν έχουμε
ανάγκη του να νομίζουμε ότι
υγιαίνουμε αλλά του να
υγιαίνουμε στα
αλήθεια*
. (Επίκουρος) .
*Ο
ανώτερος άνθρωπος, περισσότερο από κάθε τι
, αφιερώνεται στη Σοφία και την
Αγάπη . Το πρώτο είναι θνητό αγαθό ενώ το
δεύτερο είναι αθάνατο* .
(Επίκουρος
Επικ. Προσφ. 78) .
|
6ος αιω π.χ. |
*Από τη
νεότητα για τα
γηρατειά έχε εφόδιο τη σοφία , αυτό είναι το πιο σίγουρο
απόκτημα*
. (Βίας από Πριήνη)
.
|
470 ή 460 - περ. 370 π.χ. |
*Μερικές φορές οι
νέοι είναι συνετοί και οι γέροντες ασύνετοι. Άλλωστε δεν
διδάσκει φρόνηση ο
χρόνος
αλλά η έγκαιρη αγωγή και η φύση* .
(Δημόκριτος από Άβδηρα) .
Υ.Γ.: Δεν
κρέμεται η γνώση απ' τα γένια . (Του Λαού) . Δηλαδή
και ο νέος μπορεί να είναι σοφός
.
*Η
ιατρική θεραπεύει τις ασθένειες του σώματος, η σοφία όμως
αφαιρεί τα πάθη από την ψυχή*
. (Δημόκριτος)
.
*Η παιδεία είναι
στολίδι για τους
ευτυχισμένους και καταφύγιο για
τους δυστυχισμένους*
. (Δημόκριτος) .
*Τα καλά πράγματα
επιτυγχάνει η μάθηση με τους κόπους , ενώ τα άσχημα έρχονται
χωρίς δυσκολίες
και από μόνα τους* . (Δημόκριτος)
.
*Πολλοί , αν
και δεν διδάχτηκαν την λογική , ζουν σύμφωνα με αυτήν*
.
(Δημόκριτος)
.
*Ούτε
τέχνη
ούτε σοφία είναι εφικτή για κάποιον , αν δεν την διδαχθεί*
. (Δημόκριτος)
.
*Πολλοί που
διαθέτουν πολλές γνώσεις δεν διαθέτουν νου*
(Άνθρωποι
Άνευ Νου -
Ανανού)
. (Δημόκριτος)
.
*Πρέπει να
αυξάνουμε την νοητική μας αντίληψη και όχι τις γνώσεις μας*
.
(Δημόκριτος)
.
*Περισσότεροι
γίνονται ενάρετοι από την άσκηση παρά από τη φύση*
.
(Δημόκριτος) .
*Στον σοφό άνθρωπο
η τύχη ρυθμίζει λίγα πράγματα , τα σπουδαιότερα και κυριότερα
όμως τα έχει ρυθμίσει το λογικό και σε όλη του την ζωή τα
ρυθμίζει και θα τα ρυθμίζει* .
(Δημόκριτος)
.
*Σοφία με
αφοβία
αξίζει όσο τα πάντα καθώς είναι πολυτιμότατη* .
(Δημόκριτος)
.
*Ο σοφός άνδρας
μπορεί να πάει σε κάθε τόπο , γιατί πατρίδα της ενάρετης
ψυχής
είναι όλος ο κόσμος*
. (Δημόκριτος) .
*Πρέπει
να φροντίζεις να σκέφτεσαι πολύ και όχι να μαθαίνεις πολλά*
. (Δημόκριτος)
.
|
6ος αιω
π.χ. |
*Αρχή της
φιλοσοφίας το θαυμάζειν* . (Πυθαγόρας
από Σάμο)
.
*ΔΙΠΛΑ
ΟΡΩΣΙΝ ΟΙ ΜΑΘΟΝΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΑ* . (Πυθαγόρας
)
.
*Σοφέ!
Αναγκασμένος να ζεις μες στον απλό κόσμο, πρέπει να είσαι μια
σταγόνα λάδι που επιπλέει στο νερό, αλλά δεν αναμειγνύεται μαζί
του* . (Πυθαγόρας)
.
|
470 - 399 π.χ. |
*ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ
ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ*
. Δηλαδή ένα πράγμα ξέρω ότι δε ξέρω
τίποτα. (Σωκράτης
από Αθήνα)
.
*Η μάθηση είναι
ανάμνηση*
. (Σωκράτης) .
*Η
ΠΑΙΔΕΙΑ , ΚΑΘΑΠΕΡ ΕΥΔΑΙΜΩΝ ΧΩΡΑ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΦΕΡΕΙ* , δηλαδή
όπως ακριβώς μια εύφορη χώρα , έτσι και η παιδεία μας μας βοηθά
να πορευτούμε καλά στη ζωή . (Σωκράτης) .
*Τίποτε
δεν αντικαθιστά τη μόρφωση* .
(Σωκράτης) .
*Επανάληψη , μητέρα κάθε μάθησης* .
(Σωκράτης) .
|
429 - 345 π.χ. |
*Ότι είναι τα μάτια
για το σώμα είναι και οι γνώσεις για το
πνεύμα*
. (Πλάτωνας από Αθήνα)
.
*Ανάμνηση είναι η
μάθηση*
. (Πλάτωνας) .
*Παιδεία
είναι η δύναμη που καλλιεργεί την ψυχή* .
(Πλάτωνας)
.
*Aπό
όλα όσα διαθέτουμε , η παιδεία είναι το μόνο αθάνατο και θεϊκό*
. (Πλάτωνας) .
*Ο άνθρωπος , αν μεν
διαπαιδαγωγηθεί ορθώς , αγαπά να γίνει το πιο
ευγενικό και ήμερο πλάσμα , αν όμως
δεν λάβει αρκετή και κατάλληλη μόρφωση , γίνεται το πιο άγριο
ζώο της φύσεως* .
(Πλάτωνας) .
*ΑΠΑΝΤΑΣ Η
ΠΑΙΔΕΥΣΙΣ ΗΜΕΡΟΥΣ ΠΟΙΕΙ* . Η μόρφωση εξημερώνει
όλους τους ανθρώπους .
*ΕΑΝ ΜΗ ΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΗΣΟΥΝ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΤΩΝ ΔΕΙΝΩΝ ΠΑΥΛΑ* .
Αν δεν γίνουν οι βασιλείς φιλόσοφοι, δεν
είναι δυνατή η παύση των συμφορών..
(Πλάτωνας) .
*Σωφροσύνη και
αυτογνωσία είναι να γνωρίζει κανείς τι ξέρει και τι δεν ξέρει* .
(Πλάτωνας) .
*Όποιος γνωρίζει το σώμα του γνωρίζει εκείνα που του ανήκουν ,
όχι όμως και τον ίδιο του τον εαυτό* .
(Πλάτωνας)
.
*Η γνώση που αποκτάται
με καταναγκασμό δε συγκρατείται από τη μνήμη* .
(Πλάτωνας)
.
*Η παιδεία για τους
θνητούς είναι πάρα πολύ καλό απόκτημα* .
(Πλάτωνας) .
>>συνέχεια στην επόμενη σελίδα περί μάθησης, σοφίας
(2)>>
|