Αγορά
Χρηστικού
Οδηγού
Επιβίωσης
Σκλάβου
(Χοές).
Αγορά
Αποκωδικοποίησης
Ταυτότητας
Ανθρώπινης
Κοινωνίας
(ΑΤΑΚ)
Η γαλουχία του
Περιπατητή δωρεάν σε
ebook EPUB,
MOBI, PDF,
ppsx,
YouTube
Οι
12 Προτροπές σε
Microsoft PowerPoint
Ο Εξάντας Ελλήνων
σε
Microsoft PowerPoint
Η δυσκολία είναι ο
καλύτερος
δάσκαλος
για τους νέους .
(Δείκτης) .
Μόνο η *αγαπητική*
νουθεσία
βελτιώνει το χαρακτήρα του παιδιού .
(Δείκτης) .
Είθισται στα νιάτα
να φωλιάζει ευκολότερα η πλεονεξία , λόγω της ομορφιάς , της
ρώμης του σώματος και της
απαιδευσίας
του πνεύματος . (Δείκτης) .
*Νέος θα πει να διορθώσεις
τον κόσμο* . (Ν.
Καζαντζάκης)
.
*Νέος θα πει να επιχειρείς
να γκρεμίσεις τον κόσμο και να έχεις το θράσος να θες να
οικοδομήσεις καινούριο, καλύτερο* . (Ν.
Καζαντζάκης)
.
Πολλές φορές κάτι
που για εμάς είναι καλό ή κακό ,
δίκαιο
ή
άδικο για τα παιδιά μας ή για τους γύρω μας δεν είναι καλό ή
κακό, δίκαιο ή άδικο .
Η δύναμη της
εξέλιξης δρα παντού και μορφοποιεί διαφορετικά τις αντιλήψεις .
Το σωστότερο είναι
να αφήνουμε να δράσουν μόνοι τους
για την ζωή
τους ενώ εμείς
να δίνουμε
,
την
εμπειρία
μας
εαν αυτό μας ζητηθεί .
Διότι όπως είπε ο
Πλάτωνας
*η
δύναμη βρίσκεται στη διάνοια , στο σώμα , στις πράξεις και στα
παθήματα* ενώ δεν είναι σωστό τα λάθη μας να τα
δίδουμε στους άλλους . (Δείκτης) .
Υ.Γ.: *Να
βοηθούμε τα παιδιά μας να ξεφύγουν από εμάς, ποτέ να μην τα
επηρεάζουμε, και να τα συμβουλεύουμε μόνο όταν μας το ζητούν*
. (Αγνώστου)
.
Σήμερα δύσκολα
παντρευόμαστε και εύκολα χωρίζουμε .
Αν
όμως χωρίσουμε να μην στεναχωριόμαστε ούτε να μετανιώνουμε για
αυτό .
Οφείλουμε
όμως
αφ΄ενός μεν οι άνδρες να πράττουμε τα
αναγκαία και πρέποντα
για τα παιδιά μας
δηλαδή να τους παρέχουμε προστασία , προσοχή και τροφή .
Αφ΄ετέρου
δε οι γυναίκες να παρέχουν ασφάλεια επιτρέποντας στους πρώην
συντρόφους τους να βλέπουν τα παιδιά τους και να μην τους
συκοφαντούν
σε αυτά .
Τέλος τα παιδιά να επιτρέπουν στους γονείς τους να φτιάξουν νέα
οικογένεια , εαν η ηλικία τους το επιτρέπει , κατανοώντας τις
ανάγκες
τους . (Δείκτης)
.
*Τα παιδιά χρειάζονται αγάπη,
κυρίως όταν δεν την αξίζουν* .
(Αγνώστου)
.
*Η
απόκτηση παιδιών σε κάνει γονιό όσο η απόκτηση ενός πιάνου σε
κάνει πιανίστα* . (Μ.
Λεβάιν) .
*Ο γονέας όποιος και αν
είναι δεν διαγράφεται από τη μνήμη του παιδιού* . (Πρόεδρος του
Χαμόγελου του παιδιού) .
|
περ. 650 -
560 π.χ. |
*ΔΙΔΑΣΚΕ
ΚΑΙ ΜΑΝΘΑΝΕ ΤΟ ΑΜΕΙΝΟΝ* . Ότι είναι καλύτερο , αυτό να διδάσκεις
στους νέους κι ο ίδιος να το μαθαίνεις .
(Πιττακός από
Μυτιλήνη) .
|
6ος αιω π.χ. |
*ΤΙΣ ΑΡΧΑ
ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
ΑΠΑΣΗΣ ΝΕΩΝ ΤΡΟΦΑ* . Ποια είναι η θεμέλια αρχή όλης της
πολιτείας . Η ανατροφή των Νέων .
(Πυθαγόρας από Σάμο) .
*Άριστος τρόπος
ανατροφής των νέων είναι το να συνηθίζουν να αρκούνται μόνο στα
πιο αναγκαία* . (Πυθαγόρας από
Σάμο) .
|
περ. 480 -
406 π.χ. |
*ΕΚ ΓΑΡ
ΠΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΣ ΟΣΤΙΣ ΕΚΠΟΝΕΙ ΣΚΛΗΡΑΣ ΔΙΑΙΤΑΣ , ΟΙ ΓΟΝΟΙ
ΒΕΛΤΙΟΝΕΣ* .Δηλαδή τα παιδιά γίνονται καλύτερα , όταν
σκληραγωγούνται από τους γονείς .
(Ευριπίδης από Σαλαμίνα) .
|
384 - 322 π.χ. |
*ΟΙ ΝΕΟΙ
ΦΙΛΟΥΣΙ ΤΕ ΑΓΑΝ ΚΑΙ ΜΙΣΟΥΣΙΝ ΑΓΑΝ* .
(Αριστοτέλης από
Στάγειρα) . Οι νέοι αγαπάνε πολύ και μισούν πολύ
.
|
470 - 399 π.χ. |
*Πού
πάτε, άνθρωποι; Τσακίζεστε να αποκτήσετε περιουσίες και λίγο
νοιάζεστε για τα παιδιά που θα τις κληρονομήσουν*
. (Σωκράτης
από Αθήνα) .
|
περ. 850 π.χ. |
*Πάντα λείπει από τα νιάτα φρόνηση* . (Όμηρος από Μ.
Ασία) .
*Στη νεότητα είναι σπάνια η σύνεση* . (Όμηρος) .
|
470 ή 460 -
370 π.χ. |
*Ο χειρότερος δάσκαλος της νεότητας είναι η
ευκολία . Αυτή δηλαδή είναι που γεννάει τις
ηδονές από τις οποίες
δημιουργείται η φαυλότητα (κάθε
κακοήθεια)* . (Δημόκριτος) .
*Τα παιδιά που δεν
επιμένουν και δεν κοπιάζουν , δεν μπορούν να μάθουν
γράμματα ,
μουσική , αγωνίσματα , ούτε τον σεβασμό που σταθεροποιεί την
αρετή* . (Δημόκριτος) .
|
6ος αιω π.χ. |
*ΚΤΗΣΑΙ ΕΝ ΜΕΝ ΝΕΟΤΗΤΙ ΕΥΠΡΑΞΙΑΝ , ΕΝ ΔΕ ΤΩ ΓΗΡΑ ΣΟΦΙΑ* . Δηλαδή να
αποκτάς την ευτυχία σου στην νεότητα από τις σωστές πράξεις στην
γεροντική ηλικία από τη σοφία . (Βίας από Πριήνη)
.
|
429 - 345
π. χ. |
*Παίζοντας και όχι με τη βία να διδάσκεις τα παιδιά* . (Πλάτωνας
από Αθήνα) .
*Εκεί που οι γέροντες
είναι αναίσχυντοι και οι νέοι είναι περισσότερο αναίσχυντοι* .
(Πλάτωνας) .
*Δεν είναι παράξενο καλά παιδιά να βγαίνουν από κακούς
γονείς
και κακά παιδιά από καλούς γονείς* .
(Πλάτωνας) .
Εξού και η παροιμία από ρόδο βγαίνει
αγκάθι και από αγκάθι βγαίνει ρόδο .
*Το
παιδί είναι το πιο δυσκολομεταχείριστο απ' όλα τα θηρία γιατί ,
όσο οι πνευματικές του δυνάμεις δεν έχουν αρκετά αναπτυχθεί ,
γίνεται πιο άγριο , πιο επιθετικό και πιο επικίνδυνο από τα
θηρία . Γι΄αυτό πρέπει να χαλιναγωγείται* .
(Πλάτωνας)
.
*Οι νέοι είναι όπως τα
φυτά . Από τους πρώτους τους καρπούς ξέρουμε τι πρέπει να
περιμένουμε από αυτούς στο μέλλον* . (Δημόφιλος , 3ος αι. π.χ.)
.
*Δεν πρέπει να βάζει κανείς στο σωστό δρόμο το παιδί στενοχωρώντας
το, αλλά χρησιμοποιώντας την πειθώ* . (Μένανδρος από Αθήνα , 324
- 291 π.χ.) .
*Μη δείχνεσαι στα παιδιά με αυστηρό πρόσωπο. Η γλύκα σου κερδίζει
την αγάπη τους* . (Φωκυλίδης ο Μιλήσιος , 6ος αι
π.χ.) .
*Σε απαλά νήπια ποτέ μην απλώνεις βίαιο
χέρι* . (Φωκυλίδης) .
*Πρέπει τον άνθρωπο
από την παιδική ηλικία να τον διδάσκουμε καλές πράξεις* .
(Φωκυλίδης) .
*Να μην κάνεις παρέα με
κακούς
ανθρώπους , να πλησιάζεις πάντα τους καλούς γιατί από τους
καλούς καλά θα μάθεις . Αν όμως κάνεις παρέα με τους κακούς , θα
χάσεις το μυαλό που σου έδωσε η φύση . Οι κακοί βέβαια δεν
γεννήθηκαν κακοί απ΄της μαμάς τους την κοιλιά , αλλά έκαναν
παρέα με κακούς και έμαθαν να κάνουν πράξεις κακές και να λένε
λόγια άσχημα , γιατί πίστευαν ότι οι φίλοι τους τούς τα΄λεγαν
σωστά* . (Θέογνις , Έλληνας λυρικός)
.
*Είναι μεγάλο κακό για τον υιό καλού πατέρα να μην
παραδειγματίζεται
από
αυτόν*
. (Ησίοδος από Άσκρη Βοιωτίας , 8ος αι. π.χ.) .
Υ.Γ.: *Τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για
παραδείγματα παρά για
κριτικές* . (Ζ. Ζούμπερ) .
*Όσοι ξέπεσαν από την αρετή πασχίζουν να παρασύρουν και τους άλλους
, για να μην είναι μόνοι τους στην ασχημοσύνη* . (Άγιος Εφραίμ ο
Σύρος) .
*Όταν νουθετείς το παιδί σου και δεν σε ακούει σταμάτα και
προσευχήσου στο Θεό . Αυτός θα τα φέρει έτσι στο παιδί σου που
θα σε ακούσει....* . (Πατερικό) .
*Τα συναισθήματα
ενός παιδιού πρέπει να καλλιεργούνται πριν από την λογική του* .
(Roussau
J.J) .
Η
κοινωνία προετοιμάζει το έγκλημα και ο εγκληματίας
το διαπράττει . (Μπάρτον Ποιητής) .
*Τα αποτελέσματα που έχει η τιμωρία στους ανθρώπους και στα ζώα
είναι η αύξηση του φόβου
, η όξυνση της πονηριάς , ο έλεγχος των επιθυμιών . Η τιμωρία
δαμάζει τον άνθρωπο , δεν τον κάνει καλύτερο* . (Φ. Νίτσε) .
<<επιστροφή στην αρχική σελίδα περί
παιδικής εγκληματικότητας<<
|